Hier adverteren? Vraag naar de mogelijkheden: klik hier!

 

 

EDDY LENDERS.NL

 
Homepage Interesses Werk Links Gastenboek Lego voertuigen fotoalbum
Hobby Leefomgeving Snapshots E-mail  
Lego gebouwen fotoalbum
 

Werk

 

overzicht van mijn werkverleden en heden


Tijdens mijn werkzame leven heb ik op verschillende plaatsen gewerkt. Variërend van zaterdaghulp, vakantiewerker, stagiare tot vaste medewerker. Al vroeg begon ik met preipoten, aardbeien plukken en asperge sorteren. Later ging ik op de boerderij werken om vervolgens aan het chauffeursvak te kunnen beginnen. En dat is wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds met veel plezier doe. Nu volgt een overzicht van waar ik zoal werkzaam ben geweest en waar ik me nu nog bevind.


Van Enckevort Evertsoord

Midden jaren '80 tot ergens halverwege 1995

Bij de gebroeders Van Enckevort ben ik op heel veel zaterdagen en tijdens vakanties aan het werk geweest ergens halverwege jaren '80 tot begin 1995. Ik heb heel wat uren doorgebracht op hun boerderij en landerijen. Het was een gemengd bedrijf dat zich bezig hield met varkenshouderij (zowel zeugen en kraamstallen als mestvarkens), rundvee (zowel melkvee als jongvee) en diverse vormen van akkerbouw zoals graslanden, mais en bieten. Mijn werkzaamheden bestonden uit het verzorgen van het vee , verzorgen van de boerderij en diverse werkzaamheden op het land. Ja, en hier is het Renault-virus begonnen! Al met al heb ik hier een zeer leerzame en leuke tijd gehad! Ger en Hay bedankt!

  Ger en Hay
juni 1994 Mijn eerste draaiuren op een Renault tractor
  juni 1994 Hier heb ik het Renault virus opgelopen!

Van der Coelen America

1991

Enkele jaren heb ik vakantie werk gedaan bij tuinbouwbedrijf Van der Coelen in America. In 1991 heb ik hier het meeste gewerkt. Elke ochtend vroeg aan de slag met het oogsten van komkommers. s'Middags werden alle komkommers gesorteerd en verzendklaar gemaakt voor de veiling. Het bedrijf bestond uit 2 kassen, in welke we om de anderste dag deden oogsten. Ik werkte hier in een leuk team dat onder leiding stond van Ger van der Coelen. Wat ook leuk is dat ik later bij Mertens als leverancier kwam bij Van der Coelen, kon ik weer een beetje de sfeer van toen opsnuiven.


Fancom B.V. Panningen

1992/1993

Bij Fancom in Panningen heb ik in 1992 vanuit de MEAO stage gelopen. Ik heb hier het gehele logistieke proces meegelopen van inkoop, inkomende goederen, opslag, order picken, verzendklaar maken tot vervoeren en versturen. Mijn Leermeester was Gerard Muileman. In 1993 heb ik hier vakantiewerk gedaan. Met veel plezier heb ik hier 2 jaar gewerkt, veel geleerd en veel mensen leren kennen.


Driessen Transport Horst

September 1993 t/m januari 1994

Driessen Transport was het eerste bedrijf waar ik stage ging lopen vanuit het Stichting Leerlingstelsel Wegvervoer (chauffeurs opleiding SLW). Als eerste module was techniek aan de beurt. Vanaf augustus 1993 was ik dan ook werkzaam in de werkplaats van Driessen die toen nog in Sevenum zat. Driessen transport was destijds in handen van de broers Piet, Jac en Jan Driessen. Piet was mijn begeleider destijds en heeft mij veel bijgebracht op het gebied van techniek. Ik heb hier gewerkt tot en met januari 1994.

 

 

 

Alle hierlangs staande foto's zijn van de opening van het nieuwe bedrijf in Horst aan de Handelstraat

Hier in de regio staat Driessen ook wel bekend als "De Sloy"

Ik zit hier te midden van alle medewerkers die vanwege de opening een nieuwe werkjas hadden <---   gekregen

Op deze kerstkaart staat een gedeelte van het oude bedrijf afgebeeld aan de Klassenweg in Sevenum ->

Link:   

http://www.driessen-horst.nl/


Van Mierlo Groep BV Venray

Februari t/m augustus 1994

Het tweede stagebedrijf van de SLW was Van Mierlo Logistics in Venraij. Het thema hier was goederenbehandeling. Bij Van Mierlo heb ik gewerkt van 31 januari 1994 tot halverwege juli 1994. Ik werkte hier in 2 ploegendienst, enwel de ene week van 5.30 tot 14.15u en de andere week van 14.15u tot 23u. Mijn taken waren hier o.a. het laden en lossen van vrachtwagens met een Montini heftruck en het orderpicken en wegzetten van pallets in de stelling met behulp van een BT reachtruck. Alles ging geautomatiseerd via scanners zodat elke pallet zijn eigen exacte locatie had. Het grootste deel van alle goederen waren afkomstig van Rank Xerox. Mijn voorman bij Van Mierlo was Toon Konings. De Van Mierlo huisstijl was toen net bezig met het veranderen in de volledig rode kleur met een zilvere hoofdletter M in het logo. Veel later werd Van Mierlo overgenomen door Norbert Dentressangle Logistics (kortweg ND Logistics). Ik werkte in een leuk team en heb hele goede herinneringen overgehouden aan mijn tijd bij Van Mierlo.

 

 

Indrukwekkend hoogbouw warehouse, zeer modern ingericht.

Ik aan het werk op een BT-reachtruck
Foto's van het bedrijf uit hun promotiefolder

Link:   

http://www.ndlogistics.nl/

Vers uit de spuiterij voorzien van de nieuwe huisstijl

Nedlloyd Road Cargo Venlo

September 1994 t/m half mei 1995

Mercedes Benz 1935 73-63 en 1938 74-04

Het 2e en laatste leerjaar bij het SLW stond in het teken van het echte "chauffeuren" Van half augustus 1994 t/m 14-4-1995 ging ik aan de slag bij leerbedrijf Nedlloyd Road Cargo in Venlo. Hier heb ik dus echt leren vrachtwagen rijden en alles wat er bij komt kijken. En hoe! Met de allergrootste combinaties werd ik door heel Nederland gestuurd, klanten zoeken, laden en lossen van smorgens vroeg tot s'avonds laat. Flink wat uren gemaakt hier. Mijn stage begeleider was Wiel Geurts die mij veel heeft bijgebracht over het chauffeursvak, alsook de chauffeurs die er werkten met wie ik in het begin veel ben meegeweest. Ik heb er veel gereden met "Duitse combi's" of wel motorwagen met aanhang-er voorzien van afzet-bakken zoals de VR-07-SL. In het begin zwaar zweten om je aanhanger er recht onder te rijden en je bak er op te kunnen zetten. Verder natuurlijk van alles meegemaakt, schades gereden, door de rijks-verkeersinspectie aan-gehouden, een klapband gehad, allemaal dingen die ik nooit meer vergeet. Ik werkte hier vanuit de Manegeweg in Venlo, ook wel "terminal 2" genoemd. "Terminal 1" was in Blerick in het oude gebouw van Gerlach, daarna van Steenbergen, hier kwam ik ook geregeld om opleggers om te koppelen. Nedlloyd Road Cargo bestaat al lang niet meer, is bij de DHL groep gekomen net als Van Gend en Loos. De contai-ners werden van P&O, en bestaan nu nog als P&O Nedlloyd.

 

Met de VR-07-SL 61-31 heb ik veel kilometers gemaakt, de vaste chauffeur van deze wagen reed altijd s'nachts

Onderdelen expressdienst Mercedes-Benz

los/laadadressen:

Albert Hein Zaandam

Mercedes-Benz Utrecht

Sunware Tilburg

Otto Tilburg

PTT Zaltbommel

ARS Munda Blerick

Zonnebloem Reuver

Vanderlande Veghel

Nedlloyd Districenter Roosendaal

Nedlloyd Waalhaven Rotterdam

ECT Blerick

Met zo'n Volvo heb ik ook nog gereden, waren net nieuw

Tachograafschijven

Hier aan het werk met de onderdelen expressdienst voor Mercedes-Benz, 7u lossen in Utrecht


Hanos Jumbo B.V. Venlo

Half mei 1995 t/m 24-3-2002

Mijn eerste vaste baan had ik bij Hanos-Jumbo. Nog heel even werkte ik via het SLW bij Jumbo, dat toen reeds 2 jaar geleden was overgenomen door Hanos, maar daarna werd het vast. Bij Hanos-Jumbo heb ik gewerkt van 18-4- 1995 t/m 24-3-2002. In die periode waren Ted Scheeren, Hans Dassen en Guido Jacobs mijn leidinggevenden. Ik ben begonnen met route Venlo, rijdend op een DAF 600. Elke zaterdag reed ik route Roermond met een MAN. Uiteindelijk heb ik route Venlo ongeveer drie kwart jaar gedaan om vervolgens de route Roermond voor vast te gaan doen. De MAN uit 1991 die ik toen kreeg had van origine ook de Jumbo kleuren net als de DAF 600 maar werd in december 1996 overgspoten in de grijze Hanos kleuren. Die MAN reed lekker maar was niet probleemloos, geregeld ging er wat stuk dus was ik vaak te vinden in de garage. Ook qua koel-vries capaciteit was het geen luxe, dat gelde al helemaal voor de DAF 600.

DAF 600, VB-32-LK, 1988 MAN 18.192, VL-48-LS, 1991 MAN 18.192, VL-48-LS, 1991
   
Hanos is een internationale horeca groothandel die naast zelfbedieningswinkels ook een bezorgservice heeft.

Route Venlo bestond meestal uit de vleesroute vervolgens de 1e route en smiddags de 2e route. Klanten waren: De Poffer, De Koala, De Kangaroo, Entre Nous, De Wien, Paradijs, Petit Four, Wilhelmina, Deckers, Prins Hendrik, Gashoes Ans Rutten, OCÉ, Van den Hombergh, Taurus, Van Boekholdt, Gilde Opleiding, Addmetal, Meeuwbeemd, Valuas, Schell, De Pan e.a.

Lossen bij de Donderberg, Roermond De VL-48-LS samen met zijn tweelingbroer, de VL-12-FK
 

Eindelijk was het dan zover, voor het eerst kreeg ik een nieuwe, eigen vrachtwagen. Op 11 december 1998 kreeg ik een nieuwe Scania 94d 220, kenteken BG-RS-42. Leuke bijkomstigheid was dat het de eerste wagen was in Venlo met de nieuwe paarse huisstijl. Ik was helemaal trots op mijn nieuwe Scania en kreeg veel bekijks in het begin. Voorzien van een goede Carrier koelmotor die de koeling en de diepvries op de juiste temperatuur hield was ik klaar voor de komende jaren om mijn klanten van dienst te zijn. Later volgden meer paarse wagens. In deze Scania ben ik getrouwd op 3 september 1999 met Josette. Naast mijn vaste route op Roermond reed ik ook vaker de Zuid-Limburg route en mocht ik wel eens naar Königswinter. Het werk bij Hanos was er leuk en vaak ook gezellig maar fysiek soms tamelijk zwaar, veel tillen en geregeld met spullen de trap omhoog of omlaag lopen. Tot op een moment ik van een trap ben gevallen en mijn rug blesseerde. Mede door de tijdsdruk die er was door het vaak laat vertrekken en dit sjouwen en slepen begon ik me niet meer prettig te voelen om op deze manier dit werken te moeten doen. Al rondkijkend vond ik een baan als chauffeur bij Mertens in Horst en maakte ook de overstap naar deze tuinbouwgroothandel. Een besluit dat ik niet van stel op sprong heb gemaakt, maar lang over had nagedacht.

Bij mijn MAN
   
Scania 94d 220, BG-RS-42, 1998 Kevin en Mark van Vistaria Maalbroek
De klanten van route Roermond: Donderberg, De Leistert Roggel, Sitsen Baarlo, Ridder van Asenrode Asenray, Best, De Beukelaer Roggel, Munstercafé, Nautilus, Maas & Roer, Lücker Tegelen, Optiwa Reuver, CAS Belfeld, Hornerhoek Horn, Koffiehuis Heide, Flexion, Rockwool, Maashorst Baarlo, Neerhof Kessel, Internationaal Horn, Munsterhof, Oad Merum Herten, Dijkzicht Montfort, Rozentuin Kessel, De Vogelmolen Haelen, Crasborn Thorn, Grenskiosk en Vistaria Maalbroek, Apollohal Melick, Gastronoom Tegelen, Da Mauro Roermond, Stationsrestauratie, De Wambach, Luxor Reuver, Maaszicht Swalmen, Grote Hegge Thorn, Het Hapje Ittervoort, De Houtsnip Kessel, Het Gesprek, Flamingo Roerdomp, Jo Gerrishal, Staccato Tegelen, Lommerbergen Reuver, Veerman Neer, Massaschoen Kessel, Hemeltje Thorn, Sportcentrum Swalmen e.a.

Mertens

25-3-2002 t/m 31-7-2007

Land- en tuinbouwgroothandel te Horst, Chauffeur.


Hanos Venlo B.V.

1-08-'07 t/m 31-5-2020

Internationale horecagroothandel te Venlo, Chauffeur.

 

 

firma, eigenaren, locatie, werkzaamheden, tijdsbestek, materieel

 

 

 

 

2019

2019


Bakeplus Venlo B.V.

1-6-2020 t/m 30-4-2021


Diga Colmore Venlo

1-5-2021 t/m 31-10-2021


Foox Zuid Nederland groothandel Venlo

1-11-2021 t/m 30-4-2022


WDK Logistics Venlo B.V.

1-5-2022 t/m 31-7-2023

standplaats Panningen, failliet verklaard op 28 juni 2023


Poels-Janssen Logistics B.V. Melderslo

1-8-2023 t/m 30-9-2023


Mokrupak verpakkingen & disposables Weert

1-10-2023 t/m 29-2-2024


Jan Arts Transporten B.V. Helenaveen

1-3-2024 - heden


©2006-2024 Eddy Lenders - Nederland - www.eddylenders.nl

 
 

Homepage | Hobby | Interesses | Leefomgeving | Werk | Snapshots | Links | Gastenboek | Lego voertuigen fotoalbum | Lego gebouwen fotoalbum

 

Hier adverteren? Vraag naar de mogelijkheden: klik hier!