overzicht van mijn werkverleden en heden
Tijdens mijn
werkzame leven heb ik op verschillende plaatsen gewerkt.
Variërend van zaterdaghulp, vakantiewerker, stagiare tot vaste
medewerker. Al vroeg begon ik met preipoten, aardbeien plukken
en asperge sorteren. Later ging ik op de boerderij werken om
vervolgens aan het chauffeursvak te kunnen beginnen. En dat is
wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds met veel plezier
doe. Nu volgt een overzicht van waar ik zoal werkzaam ben
geweest en waar ik me nu nog bevind.
Van Enckevort Evertsoord
Midden jaren '80
tot ergens halverwege
1995
Van der Coelen America
1991
 |
Enkele jaren heb ik vakantie werk gedaan bij tuinbouwbedrijf
Van der Coelen in America. In 1991 heb ik hier het meeste
gewerkt. Elke ochtend vroeg aan de slag met het oogsten van
komkommers. s'Middags werden alle komkommers gesorteerd en
verzendklaar gemaakt voor de veiling. Het bedrijf bestond
uit 2 kassen, in welke we om de anderste dag deden oogsten.
Ik werkte hier in een leuk team dat onder leiding stond van
Ger van der Coelen. Wat ook leuk is dat ik later bij Mertens
als leverancier kwam bij Van der Coelen, kon ik weer een
beetje de sfeer van toen opsnuiven.
|
Fancom B.V. Panningen
1992/1993
 |
Bij Fancom in
Panningen heb ik in 1992 vanuit de MEAO stage
gelopen. Ik heb hier het gehele logistieke proces
meegelopen van inkoop, inkomende goederen, opslag,
order picken, verzendklaar maken tot vervoeren en
versturen. Mijn Leermeester was Gerard Muileman. In
1993 heb ik hier vakantiewerk gedaan. Met veel
plezier heb ik hier 2 jaar gewerkt, veel geleerd en
veel mensen leren kennen.
|
Driessen Transport Horst
September
1993 t/m januari 1994
Driessen
Transport was het eerste bedrijf waar ik stage ging lopen vanuit
het Stichting Leerlingstelsel Wegvervoer (chauffeurs opleiding
SLW).
Als eerste module was techniek aan de beurt. Vanaf augustus 1993
was ik dan ook werkzaam in de werkplaats van Driessen die toen
nog in Sevenum zat.
Driessen transport was destijds in handen van de broers Piet,
Jac en Jan Driessen. Piet was mijn begeleider destijds en heeft
mij veel bijgebracht op het gebied van techniek. Ik heb hier
gewerkt tot en met januari 1994.

Alle hierlangs
staande foto's zijn van de opening van het nieuwe bedrijf in
Horst aan de Handelstraat |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Hier in de
regio staat Driessen ook wel bekend als "De Sloy" |
 |
 |
Ik
zit hier te midden van alle medewerkers die
vanwege de opening een nieuwe werkjas hadden
<--- gekregen |
Op deze
kerstkaart staat een gedeelte van het oude bedrijf
afgebeeld aan de Klassenweg in Sevenum -> |
Link:
|
http://www.driessen-horst.nl/ |
Van
Mierlo Groep BV Venray
Februari t/m augustus 1994

 |
Het tweede stagebedrijf van de SLW was
Van Mierlo Logistics in Venraij. Het thema hier was
goederenbehandeling. Bij Van Mierlo heb ik gewerkt van 31
januari 1994 tot halverwege juli 1994. Ik werkte hier in 2
ploegendienst, enwel de ene week van 5.30 tot 14.15u en de
andere week van 14.15u tot 23u. Mijn taken waren hier o.a. het
laden en lossen van vrachtwagens met een Montini heftruck en het
orderpicken en wegzetten van pallets in de stelling met behulp
van een BT reachtruck. Alles ging geautomatiseerd via scanners
zodat elke pallet zijn eigen exacte locatie had. Het grootste
deel van alle goederen waren afkomstig van Rank Xerox. Mijn
voorman bij Van Mierlo was Toon Konings. De Van Mierlo huisstijl
was toen net bezig met het veranderen in de volledig rode kleur
met een zilvere hoofdletter M in het logo. Veel later werd Van
Mierlo overgenomen door Norbert Dentressangle Logistics (kortweg
ND Logistics). Ik werkte in een leuk team en heb hele goede
herinneringen overgehouden aan mijn tijd bij Van Mierlo.

Indrukwekkend hoogbouw warehouse,
zeer modern ingericht. |
 |
Ik aan het werk op een BT-reachtruck |
Foto's van het bedrijf uit hun promotiefolder |
 |
 |
Link:
|
http://www.ndlogistics.nl/ |
Vers uit de spuiterij voorzien van de
nieuwe huisstijl |
 |
 |
Nedlloyd Road Cargo Venlo
September 1994
t/m half mei 1995

Mercedes Benz 1935 73-63
en 1938 74-04 |
 |
Het 2e en laatste leerjaar bij het SLW stond in het teken van
het echte "chauffeuren" Van half augustus 1994 t/m 14-4-1995
ging ik aan de slag bij leerbedrijf Nedlloyd Road Cargo in Venlo.
Hier heb ik dus echt leren vrachtwagen rijden en alles wat er
bij komt kijken. En hoe! Met de allergrootste combinaties werd
ik door heel Nederland gestuurd, klanten zoeken, laden en lossen
van smorgens vroeg tot s'avonds laat. Flink wat uren gemaakt
hier. Mijn stage begeleider was Wiel Geurts die mij veel heeft
bijgebracht over het chauffeursvak, alsook de chauffeurs die er
werkten met wie ik in het begin veel ben meegeweest. Ik heb er
veel gereden met "Duitse combi's" of wel motorwagen met
aanhang-er voorzien van afzet-bakken zoals de VR-07-SL. In het begin zwaar zweten om
je aanhanger er recht onder te rijden en je bak er op te kunnen
zetten. Verder natuurlijk van alles meegemaakt, schades gereden,
door de rijks-verkeersinspectie aan-gehouden, een klapband gehad,
allemaal dingen die ik nooit meer vergeet. Ik werkte hier vanuit
de Manegeweg in Venlo, ook wel "terminal 2" genoemd. "Terminal
1" was in Blerick in het oude gebouw van Gerlach, daarna van Steenbergen, hier kwam ik ook geregeld om opleggers om te
koppelen. Nedlloyd Road Cargo bestaat al lang niet meer, is bij
de DHL groep gekomen net als Van Gend en Loos. De contai-ners
werden van P&O, en bestaan nu nog als P&O Nedlloyd.
 |
|
 |

Met de
VR-07-SL 61-31 heb ik veel kilometers gemaakt, de
vaste chauffeur van deze wagen reed altijd s'nachts |
 |

Onderdelen expressdienst
Mercedes-Benz |
 |
 |
 |
 |
los/laadadressen:
Albert Hein Zaandam
Mercedes-Benz Utrecht
Sunware Tilburg
Otto Tilburg
PTT Zaltbommel
ARS Munda Blerick
Zonnebloem Reuver
Vanderlande Veghel
Nedlloyd Districenter Roosendaal
Nedlloyd Waalhaven Rotterdam
ECT Blerick |
Met zo'n Volvo
heb ik ook nog gereden, waren net nieuw |
Tachograafschijven |
 |
 
Hier
aan het werk met de onderdelen expressdienst voor Mercedes-Benz,
7u lossen in Utrecht
|
Hanos Jumbo
B.V. Venlo
Half mei 1995
t/m 24-3-2002
Mijn eerste vaste baan had ik bij Hanos-Jumbo.
Nog heel even werkte ik via het SLW bij
Jumbo, dat toen reeds 2 jaar geleden was
overgenomen door Hanos, maar daarna werd
het vast. Bij Hanos-Jumbo heb ik gewerkt
van 18-4-
1995 t/m
24-3-2002. In die periode waren Ted Scheeren, Hans Dassen en Guido Jacobs
mijn leidinggevenden. Ik ben begonnen
met route Venlo, rijdend op een DAF 600.
Elke zaterdag reed ik route Roermond met
een MAN. Uiteindelijk heb ik route Venlo
ongeveer drie kwart jaar gedaan om
vervolgens de route Roermond voor vast
te gaan doen. De MAN uit 1991 die ik
toen kreeg had van origine ook de Jumbo
kleuren net als de DAF 600 maar werd in
december 1996 overgspoten in de grijze
Hanos kleuren. Die MAN reed lekker maar
was niet probleemloos, geregeld ging er
wat stuk dus was ik vaak te vinden in de
garage. Ook qua koel-vries capaciteit
was het geen luxe, dat gelde al helemaal
voor de DAF 600.
|
 |
 |
 |
 |
DAF 600, VB-32-LK, 1988 |
MAN 18.192, VL-48-LS,
1991 |
MAN 18.192, VL-48-LS,
1991 |
|
|
 |
Hanos is een
internationale horeca groothandel die
naast zelfbedieningswinkels ook een
bezorgservice heeft.
|
Route Venlo bestond meestal uit de
vleesroute vervolgens de 1e route en smiddags de 2e route.
Klanten waren: De Poffer, De Koala, De Kangaroo, Entre Nous, De
Wien, Paradijs, Petit Four, Wilhelmina, Deckers, Prins Hendrik,
Gashoes Ans Rutten, OCÉ, Van den Hombergh, Taurus, Van Boekholdt,
Gilde Opleiding, Addmetal, Meeuwbeemd, Valuas, Schell, De Pan
e.a. |
 |
 |
Lossen bij de
Donderberg, Roermond |
De VL-48-LS samen
met zijn tweelingbroer, de VL-12-FK |
|
 |
Eindelijk was het
dan zover, voor het eerst kreeg ik een
nieuwe, eigen vrachtwagen. Op 11
december 1998 kreeg ik een nieuwe Scania
94d 220, kenteken BG-RS-42. Leuke
bijkomstigheid was dat het de eerste
wagen was in Venlo met de nieuwe paarse
huisstijl. Ik was helemaal trots op mijn
nieuwe Scania en kreeg veel bekijks in
het begin. Voorzien van een goede
Carrier koelmotor die de koeling en de
diepvries op de juiste temperatuur hield
was ik klaar voor de komende jaren om
mijn klanten van dienst te zijn. Later
volgden meer paarse wagens. In deze
Scania ben ik getrouwd op 3 september
1999 met Josette. Naast mijn vaste route
op Roermond reed ik ook vaker de Zuid-Limburg
route en mocht ik wel eens naar
Königswinter. Het werk bij Hanos was er
leuk en vaak ook gezellig maar fysiek
soms tamelijk zwaar, veel tillen en
geregeld met spullen de trap omhoog of
omlaag lopen. Tot op een moment ik van
een trap ben gevallen en mijn rug
blesseerde. Mede door de tijdsdruk die
er was door het vaak laat vertrekken en
dit sjouwen en slepen begon ik me niet
meer prettig te voelen om op deze manier
dit werken te moeten doen. Al
rondkijkend vond ik een baan als
chauffeur bij Mertens in Horst en maakte
ook de overstap naar deze
tuinbouwgroothandel. Een besluit dat ik
niet van stel op sprong heb gemaakt,
maar lang over had nagedacht.
|
Bij mijn MAN |
|
|
 |
 |
 |
 |
Scania 94d 220, BG-RS-42, 1998 |
Kevin en Mark van Vistaria Maalbroek |
 |
 |
De klanten van route Roermond: Donderberg, De Leistert Roggel, Sitsen
Baarlo, Ridder van Asenrode Asenray, Best, De Beukelaer Roggel,
Munstercafé, Nautilus, Maas & Roer, Lücker Tegelen, Optiwa
Reuver, CAS Belfeld, Hornerhoek Horn, Koffiehuis Heide, Flexion,
Rockwool, Maashorst Baarlo, Neerhof Kessel, Internationaal Horn,
Munsterhof, Oad Merum Herten, Dijkzicht Montfort, Rozentuin
Kessel, De Vogelmolen Haelen, Crasborn Thorn, Grenskiosk en
Vistaria Maalbroek, Apollohal Melick, Gastronoom Tegelen, Da
Mauro Roermond, Stationsrestauratie, De Wambach, Luxor Reuver,
Maaszicht Swalmen, Grote Hegge Thorn, Het Hapje Ittervoort, De
Houtsnip Kessel, Het Gesprek, Flamingo Roerdomp, Jo Gerrishal,
Staccato Tegelen, Lommerbergen Reuver, Veerman Neer, Massaschoen
Kessel, Hemeltje Thorn, Sportcentrum Swalmen e.a. |
Mertens
25-3-2002 t/m 31-7-2007
Land- en tuinbouwgroothandel te Horst,
Chauffeur.
Hanos Venlo B.V.
1-08-'07
t/m 31-5-2020
Internationale horecagroothandel te Venlo,
Chauffeur.
 |
firma, eigenaren, locatie,
werkzaamheden, tijdsbestek, materieel
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |

2019 |

2019 |
 |
Bakeplus Venlo B.V.
1-6-2020 t/m 30-4-2021
Diga
Colmore Venlo
1-5-2021 t/m 31-10-2021
Foox Zuid
Nederland groothandel Venlo
1-11-2021 t/m 30-4-2022
WDK
Logistics Venlo B.V.
1-5-2022 t/m 31-7-2023
standplaats
Panningen, failliet verklaard op 28 juni 2023
Poels-Janssen Logistics B.V. Melderslo
1-8-2023-heden
©2006-2023 Eddy Lenders - Nederland -
www.eddylenders.nl
|